Po zabiegu: Mezoterapia igłowa — czy potrzebne jest zwolnienie lekarskie?

zwolnienie po mezoterapii

Zabiegi z zakresu medycyny estetycznej są coraz bardziej popularne. Jednym z nich jest mezoterapia igłowa, która wspomaga funkcjonowanie skóry. Wie niektórych przypadkach, po poddaniu się temu zabiegowi, pacjent ma prawo ubiegać się o zwolnienie lekarskie.

Mezoterapia igłowa polega na wstrzyknięciu pod skórę preparatu, składającego się z wyciągu z różnych typów roślin, mikroelementów oraz witamin — jest to zatem w miarę naturalny środek. W znacznym stopniu poprawia stan skóry, jej wygląd i elastyczność, a także zapobiega łysieniu. Co ciekawe, efekt tego rozwiązania utrzymuje się dość długo.

Mezoterapia igłowa a zwolnienie lekarskie

Z racji składników, których używa się do poprawy wyglądu skóry, mezoterapia igłowa nie jest zabiegiem inwazyjnym, więc niestety, rzadko który lekarz decyduje się na wystawienie zwolnienia lekarskiego z powodu przeprowadzenia tego typu terapii. Możesz zamówić zwolnienie online na dedykowanych serwisach.

Istnieją jednak przypadki, gdy sama mezoterapia igłowa przebiega pomyślnie, ale pacjent odczuwa różnego rodzaju bóle. Są to znikome przypadki, jednakże warto zaznaczyć, że kwalifikacja do uzyskania zwolnienia lekarskiego jest zasadna i lekarz wystawi zwolnienie chorobowe.

Poza bólem zdarzają się też przypadki poważniejszych powikłań, takich jak:

• Powstawanie krwiaków oraz siniaków.
  • Przebarwienia lub plamy w miejscach, które zostały poddane zabiegowi.
  • Rumienie i obrzęki skóry
  • Odnotowano również przypadki ropni oraz martwicy skóry, czy reakcji alergicznych, ale jest to kilka promili pacjentów.

Kto może wykonać zabieg i wystawić zwolnienie lekarskie?

Mezoterapia igłowa zalicza się do zabiegów z grupy medycyny estetycznej, dlatego uprawnienia do przeprowadzenia tej operacji mają zarówno kosmetolodzy, jak i lekarze. Rzecz jasna, najlepszym wyjściem, w przypadku leczenia łysienia czy wspomagania skóry głowy i twarzy, będzie udanie się do specjalisty od spraw skóry człowieka — dermatologa.

Po zabiegu mezoterapii igłowej, zwłaszcza po wystąpieniu niechcianych powikłań, pacjent ma prawo ubiegać się o zwolnienie lekarskie. Rzecz jasna, w przypadku, gdy terapia odbyła się u kosmetologa, o L4 trzeba będzie zgłosić się do lekarza. Jeśli zajdą faktyczne przesłanki do przymusowego pobytu w domu, można skierować się nawet do lekarza rodzinnego. Obrzęki oraz rumienie potrafią utrzymywać się nawet do półtora tygodnia. W przypadku, gdy zajdzie problem z rejestracją, warto pamiętać o możliwości uzyskania zwolnienia lekarskiego na trzy dni wstecz.

Podsumowanie — Czy po mezoterapii potrzebne jest zwolnienie?

W zależności od tego, jak przebiegła operacja, rekonwalescencja zwykle nie jest wymagana i już dzień po można udać się do pracy. Rzecz jasna, w przypadku bólu czy wystąpienia niepokojących zmian skórnych, należy natychmiast udać się do dermatologa lub innego specjalisty, który pomoże rozwiązać problem ze skórą po zabiegu. Przed podjęciem decyzji, warto sprawdzić renomę, uprawnienia i doświadczenie lekarza czy kosmetologa, który ma wykonać zadanie.