Na co należy uważać po przeszczepie włosów?

Po zabiegu należy szczególnie zadbać o swoje nowe pasma. Po pierwsze, unikaj długotrwałej ekspozycji na światło słoneczne. Należy również unikać forsownych ćwiczeń i spać z przykrytą głową. Ponadto, powinnaś unikać kapeluszy.

Unikaj wystawiania skóry głowy na bezpośrednie działanie promieni słonecznych

Po przeszczepie włosów należy bezwzględnie unikać długotrwałej ekspozycji na światło słoneczne. Używanie kremu z filtrem i odzieży ochronnej jest niezbędne, aby chronić świeżo przeszczepioną skórę głowy przed szkodliwym działaniem słońca. Chociaż po kilku dniach można powrócić do normalnych czynności, należy unikać wystawiania skóry głowy na bezpośrednie działanie promieni słonecznych przez kilka miesięcy.

Unikanie nadmiernej potliwości w ciągu pierwszych 48 godzin po przeszczepie włosów jest niezbędne dla procesu gojenia. Pot zawiera kwasy, które mogą podrażnić ranę. Dlatego przez miesiąc po zabiegu zabronione jest nadmierne pocenie się. Jeśli musisz umyć włosy po zabiegu, powinieneś zrobić to delikatnie i unikać prysznica. Podczas mycia włosów należy używać letniej wody i unikać pocierania skóry głowy. Przez kilka pierwszych dni należy unikać prysznica z prądem, ponieważ ciśnienie może podrażnić skórę głowy.

Skóra głowy jest bardziej narażona na działanie promieni słonecznych po operacji przeszczepu włosów, ze względu na nacięcia wykonane podczas zabiegu. Przez to jest bardziej podatna na działanie promieni UV, które mogą spowodować większe uszkodzenia niezagojonej tkanki. Po zabiegu przeszczepione mieszki włosowe będą potrzebowały czasu na wzrost i adaptację, dlatego ważne jest, aby przez kilka miesięcy unikać długotrwałej ekspozycji na słońce.

W okresie rekonwalescencji należy unikać pływania i spędzania czasu na słońcu. Nadmierna ekspozycja na słońce może spowodować, że skóra głowy będzie się nadmiernie pocić, co zakłóci proces adaptacji przeszczepów na skórze głowy. Można również nosić kapelusz, aby zapobiec ekspozycji na promieniowanie UV.

Unikanie forsownych ćwiczeń

Po przeszczepie włosów ważne jest, aby powstrzymać się od forsownej aktywności. Pomoże to w prawidłowym gojeniu się przeszczepów i zmniejszy ryzyko nadmiernego krwawienia lub urazu. Dodatkowo, unikanie forsownej aktywności pomoże zapobiec dyskomfortowi i obrzękom, które mogą wydłużyć czas rekonwalescencji. Zwiększona aktywność może również podnieść ciśnienie krwi, zwiększając ryzyko krwawienia.

Najlepiej jest unikać forsownych ćwiczeń i energicznej aktywności przez około miesiąc lub dwa po przeszczepie włosów. Podczas gdy większość rodzajów ćwiczeń jest w porządku w tym czasie, należy unikać sportów, które będą narażać przeszczepy na ryzyko. Dotyczy to również sportów takich jak rugby. Chociaż ten okres rekonwalescencji może się różnić, większość pacjentów wraca do swojej regularnej rutyny ćwiczeń po miesiącu.

Ważne jest również, aby unikać wszelkich aktywności, które spowodują nadmierne pocenie się i krwawienie wokół skóry głowy. Lekkie ćwiczenia, takie jak chodzenie i pływanie są dopuszczalne, o ile nie powodują nadmiernego obciążenia przeszczepów. Jednak ciężkie treningi nie są zalecane w tym czasie, ponieważ mogą powodować nadmierne pocenie się, co może prowadzić do infekcji skóry głowy. Ponadto należy unikać uprawiania sportów, które wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Taki uraz może spowodować długotrwałe uszkodzenie skóry głowy i mieszków włosowych.

Po przeszczepie włosów Twoje mieszki włosowe są bardzo wrażliwe. Jakiekolwiek ich uszkodzenie może zagrozić powodzeniu zabiegu. Dlatego przez kilka dni lub tydzień należy unikać forsownych ćwiczeń. Chirurg będzie mógł udzielić Ci dalszych instrukcji co do tego, jakie ćwiczenia są bezpieczne dla Ciebie po zabiegu.

Po przeszczepie włosów należy przyjmować antybiotyki i środki przeciwbólowe. Należy stosować te leki dokładnie według zaleceń, aby zminimalizować ryzyko infekcji. Pamiętaj, aby zjeść posiłek przed przyjęciem jakichkolwiek środków przeciwbólowych lub leków przeciwzapalnych. Ponadto, powinieneś unikać prowadzenia pojazdów, jeśli przyjmujesz leki przeciwbólowe na receptę. Leki przeciwbólowe są znane z wywoływania zaburzeń żołądkowo-jelitowych.

Unikanie czapek

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić po przeszczepie włosów, jest unikanie noszenia czapki przez co najmniej trzy tygodnie. Pozwoli to na prawidłowe zakotwiczenie się nowo wszczepionych przeszczepów włosów. Należy również unikać noszenia ciasno przylegającego kapelusza, gdyż może to spowodować zaburzenie pracy przeszczepów.

Chociaż słońce może być dobrym źródłem uszkodzeń, należy starać się go unikać w jak największym stopniu. Słońce może zakłócić proces gojenia, a pot może powodować infekcje. Noszenie kapelusza pomoże chronić skórę głowy przed słońcem, a Twoja klinika przeszczepu włosów może również zatwierdzić luźny kapelusz.

Ważne jest również, aby odczekać co najmniej siedem dni po przeszczepie włosów, zanim zaczniesz nosić akcesoria na głowę. Chociaż luźny kapelusz może zapewnić pewną ochronę, nie powinien być noszony przez pierwszy tydzień. Można również użyć bandany jako tymczasowego substytutu.

Większość wysokiej jakości chirurgów włosowych zaleca odczekanie co najmniej siedmiu dni po operacji przeszczepu włosów przed noszeniem kapelusza. Po tym czasie można nosić luźną czapkę lub lekkie nakrycie głowy, aby chronić przeszczepione miejsce. Najlepiej jednak unikać noszenia nakryć głowy przez pierwsze dwa do trzech tygodni. Ochroni to delikatne przeszczepy i zapobiegnie ich przemieszczaniu się, co spowoduje powstanie pustej plamy na głowie.

Unikanie spania w czapce

Po poddaniu się przeszczepowi włosów ważne jest, aby unikać spania w czapce. Może to spowodować wypadnięcie Twoich przeszczepów. Nie jest również dobrym pomysłem drapanie skóry głowy po zabiegu. Może to zainfekować przeszczepione miejsce i spowodować nadmierne swędzenie.

Używanie miękkiej, pluszowej poduszki pomoże zmniejszyć punkty nacisku na obszar głowy i zapobiegnie poceniu się, które uszkodzi przeszczepy włosów. Możesz również rozważyć użycie poduszki podróżnej lub poduszki, która podniesie Twoją głowę. Choć poduszki te mogą wydawać się nieco drogie, będą chronić nowo przeszczepione mieszki włosowe.

Podczas gdy kapelusze mogą chronić Twoje nowo wszczepione włosy przed czynnikami zewnętrznymi, mogą one również powodować powstawanie strupów na ranach po przeszczepie. Z tego powodu najlepiej jest odczekać co najmniej 10 dni po zabiegu, zanim zaczniesz nosić nakrycia głowy. Da to czas mieszkom włosowym na zakorzenienie się.

Unikanie kapeluszy po przeszczepie włosów

Po przeszczepie włosów, ważne jest, aby unikać noszenia kapeluszy przez co najmniej pięć pierwszych dni. To ochroni przeszczepione przeszczepy włosów przed uszkodzeniem przez nakrycia głowy. Możesz również unikać noszenia ciasnych nakryć głowy, które będą wywierać nacisk na przeszczepy. Jeśli nie jesteś pewien, czy możesz nosić kapelusz po operacji przeszczepu włosów, rozważ noszenie kapelusza z szerokim rondem.

Po zabiegu należy nosić luźne nakrycia głowy. Unikaj kapeluszy wykonanych z bawełny, ponieważ mogą one przyklejać się do świeżo przeszczepionych włosów i zakłócać proces gojenia. Dobrym rozwiązaniem jest bandana lub kapelusz z wiaderkiem. Upewnij się, że Twoje nakrycie głowy jest czyste. Nie chcesz nosić niczego, co zostało poplamione brudem lub krwią. Ponadto, powinieneś ograniczyć czas noszenia czapki do nie więcej niż pięciu godzin dziennie.

Nosząc czapkę po przeszczepie włosów, należy starać się nie ocierać nią okolicy. Upewnij się, że podczas zakładania czapki używasz dwóch rąk. Upewnij się również, że umyjesz czapkę po każdym użyciu. Możesz również unikać noszenia nakrycia głowy przez kilka dni. Zależy to jednak od zaleceń Twojego lekarza. Jeśli nie jesteś pewien, czy powinieneś nosić kapelusz po przeszczepie włosów, zapytaj swojego lekarza.

Zanim założysz czapkę po przeszczepie włosów, powinieneś odczekać co najmniej siedem do 10 dni. Jest to ważne, ponieważ kapelusze mogą spowodować przesunięcie lub ściśnięcie przeszczepów. Może to utrudnić proces regeneracji. Jednak po tym okresie noszenie czapki jest jak najbardziej wskazane.